All for Joomla All for Webmasters
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • IMG
  • ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Απαντητική επιστολή προς την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών Σχολείων σχετικά με την παραχώρηση από το Δήμο στον Πολιτιστικό Οργανισμό του χρήσης αιθουσών του σχολείου μας.

Αριθ. Πρωτ.:119                                               Άλιμος, 12/7/2011

 

                    Προς: Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και

                              Καλλιτεχνικών Σχολείων κ Π Κουφαλάκο

                   Κοιν/ση: Δήμαρχο Αλίμου κ. Θάνο Ορφανό

                                 Αντιδήμαρχο Αλίμου κ Α. Κονδύλη

                                 Πρόεδρο Επιτροπής Παιδείας κ. Δ Δόγκα

                             Πρόεδρο Β΄βάθμιας Σχολικής Επιτροπής κα. Κ Μανωλαράκη

                             «Θουκυδίδειος» Πολιτιστικός Οργανισμός κα. Μ. Μουτσάτσου

                             Διευθυντή Μουσικού Σχολείου Αλίμου κ. Κ Πουή

                            Ένωση Συλλόγων Γονέων Αλίμου κ. Ι Μαριόλη

                             Συλλόγους Γονέων Μουσικών κ Καλλιτεχνικών Σχολείων

                                Διευθυντές Μουσικών κ Καλλιτεχνικών Σχολείων

 

ΘΕΜΑ: Επιστολή σας από 2/7/2011 – Παραχώρηση αιθουσών του σχολείου μας 

 

Κύριοι, 

 

Η από 2/7/11 επιστολή σας μας προξένησε μεγάλη έκπληξη τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και ως προς το ύφος. 

 

      Για την, έστω και εκ των υστέρων, ορθή σας ενημέρωση, σας γνωρίζουμε τα εξής:

  

Ο “Θουκυδίδειος” Πολιτιστικός Oργανισμός του Δήμου Αλίμου είναι ΝΠΔΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και με την από 14.3.11 επιστολή του προς τον Διευθυντή του Σχολείου μας, την οποία κοινοποίησε στο Σύλλογο μας, ζήτησε να του παραχωρηθούν έξη αίθουσες- studio μουσικής προκειμένου να λειτουργήσει σε αυτές μετά το πέρας των μαθημάτων, το Δημοτικό Ωδείο το οποίο προτίθεται να ιδρύσει ο Δήμος. Το ωδείο αυτό θα είναι η συνέχεια του Μουσικού Εργαστηρίου που λειτουργεί μεχρι σήμερα σε μισθωμένο κτήριο, όπου παραδίδονται μαθήματα μουσικής με πολύ χαμηλά δίδακτρα, δεν έχει όμως το δικαίωμα να απονέμει αναγνωρισμένα πτυχία.

 

Ο Διευθυντής του σχολείου με την από 24/5/2011 επιστολή του, υπενθύμισε στον Πολιτιστικό Οργανισμό ότι σύμφωνα με τον νόμο 3852/2010, οι αρμοδιότητες σχετικά με τη χρήση των χώρων του σχολείου έχουν μεταβιβαστεί στο Δήμο, σε συνεργασία με την Σχολική Επιτροπή. Εξέφρασε όμως τις επιφυλάξεις του, σε περίπτωση που η αιτούμενη χρήση επιτρεπόταν, που αφορούσαν σε θέματα καθαριότητας, συντήρησης των μουσικών οργάνων που θα χρησιμοποιούνται, εξόδων θέρμανσης, ύδρευσης, φωτισμού και ασφάλειας. Zητησε τέλος, τα λειτουργικα αυτά ζητήματα να συμφωνηθούν γραπτά μεταξύ του Δήμου και της σχολικής κοινότητας.

 

       Το αίτημα αυτό του Δήμου συζητήθηκε στην τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας που έγινε στις 16/3/11 και ομόφωνα αποφασίστηκε ότι αντιμετωπίζουμε θετικά το αίτημα του Δήμου, εντοπίζοντας ωστόσο και εμείς τα λειτουργικά προβλήματα. Επιπλέον, εκτιμήσαμε ότι από τη συνεργασία αυτή μάλλον θα προέκυπταν οφέλη καθώς ο Δήμος θα μετέφερε στο σχολείο τον μουσικό εξοπλισμό του, πιάνα κλπ, θα εγκαθιστούσε κλιματιστικά (όπως προφορικά πληροφορηθήκαμε), και θα έδειχνε στο μέλλον μεγαλύτερη ανταπόκριση στα αιτήματα του Σχολείου για τυχόν επισκευές, καλωπισμό, καθαριότητα του κτηρίου κλπ. Στα οφέλη συνυπολογίσαμε ότι η ιδρυση ενός Δημοτικού Ωδείου με χαμηλά διδακτρα και η συνεργασία του Σχολείου μας μαζί του, θα συνεισέφερε πολλαπλασιαστικά στην προώθηση του Πολιτισμού και της Μουσικής.

 

Οι θέσεις μας αυτές μεταφέρθηκαν προφορικά από μελη του Δ.Σ. μας που παρεβρέθηκαν ως ακροατές σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Παιδείας και της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου.

 

Αυτά λοιπόν είναι το αντάλλαγμα, το «ενοίκιο», της παραχώρησης των αιθουσών του Σχολείου μας. Άλλωστε το κτήριο, όπως όλα τα σχολικά κτήρια και θα έπρεπε αυτό να το γνωρίζετε, είναι ιδιοκτησία του Δήμου, και εκ των πραγμάτων δεν τίθεται θέμα ενοικίου.

 

Πιστεύοντας ότι με τα παραπάνω έχουμε απαντήσει και στις ερωτήσεις της επιστολής σας παρόλο που τις θετετε ως ρητορικές, θα θέλαμε και εμείς με τη σειρά μας να θέσουμε τις δικές μας ερωτήσεις στις οποιες αντίθετα, περιμένουμε τις απαντήσεις σας :

 

- Από ποιόν ενημερωθήκατε για μισθώσεις και συμφωνίες μας και γιατί δεν κάνατε τον κόπο να διασταυρώσετε αυτές τις πληροφορίες με αυτούς που αφορά άμεσα το θέμα (τον Σύλλογο μας, το Διευθυντή του Σχολείου μας, την Ένωση Γονέων Αλίμου) ή και με τους κατά Νόμο αρμόδιους (Δήμο, Σχολική Επιτροπή) ; Πόσω μάλλον που έχουν μεσολαβήσει τηλεφωνικές επικοινωνίες σας μαζί μας.

 

- Γιατί πριν από την τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. σας, δεν μας καλέσατε να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας, παρά κρίνατε σκοπιμότερο – εν είδει προϊσταμένης αρχής – να μας υποδείξετε τι είναι σωστό να κάνουμε;

 

- Γιατί στο δελτίο Τύπου που εκδόσατε αναφέρετε «Νοίκιασαν αίθουσες του Μουσικού Αλίμου στο Δήμο»; Ποιός και από ποιόν νοίκιασε; Πότε τις νοίκιασε και με τι αντίτιμο ; Αν γνωρίζετε κάτι που δεν γνωρίζουμε θα πρέπει να μας ενημερώσετε. Αλλιώς, παρακαλούμε σταματείστε τις ανακρίβειες και επανορθώστε.

 

- Δεν κατανοούμε καθόλου γιατί τα Δημοτικά Ωδεια που λειτουργούν ως μη κερδοσκοπικοί δημόσιοι οργανισμοί με σημαντικά χαμηλότερα δίδακτρα από τα ιδιωτικά ωδεία «εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης της παιδείας». Δηλαδή τα παιδιά που θέλουν να μάθουν μουσική αλλά δεν πέρασαν στις εξετάσεις ή δε θέλουν να πάνε στα Μουσικά σχολεία, είναι καλύτερα να πάνε σε ιδιωτικά ωδεία ή πουθενά ;

 

- Μήπως θα έπρεπε να δούμε κάποιο πρόβλημα στη συστέγαση του Σχολείου με το Δημοτικό Ωδείο ; Έχουμε ακριβώς αντίθετη άποψη. Γιατί να είμαστε αρνητικοί και να μην εκμεταλευτούμε όσο γίνεται μια δημόσια περιουσία (εγκαταστάσεις, όργανα κλπ) σε όφελος των πολιτών; Ήδη σήμερα, αίθουσες Δημοτικών σχολείων χρησιμοποιούνται από τους πολιτιστικούς οργανισμούς του Δήμου μας για αθλητικές δραστηριότητες και μαθήματα παραδοσιακών χορών και σε αίθουσα του ΕΠΑΛ μαθαίνουν δωρεάν μουσικά όργανα τα μέλη της Φιλαρμονικής του Δήμου. Ομοίως και ο Δήμος Παλ.Φαλήρου χρησιμοποιεί αίθουσα Δημοτικού σχολείου για μαθήματα μουσικής.

 

- Οσον αφορά τις ανησυχίες σας περί «επηρεασμού που μπορεί να έχει αυτή η κίνηση στον Άλιμο γενικότερα και να ακολουθήσει, ντόμινο παρεμβάσεων στη δημόσια εκπαίδευση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι μόνο» επίσης δεν τις κατανοούμε. Δημοτικά Ωδεία και Φιλαρμονικές λειτουργούν σε πάρα πολλες πόλεις της Ελλάδας (Αγρίνιο, Μοσχάτο, Υμητός, Πάτρα, Αγιος Δημήτριος Αττικής, Καλαμάτα, Ίλιο, Λαμία, Περιστέρι κ.α.). Είμαστε αντίθετοι ως Συλλογοι Γονέων ; Πιστεύουμε το αντίθετο. Δε νομίζουμε ότι η ύπαρξη και λειτουργία των Μουσικών σχολείων κινδυνεύει από τα Δημοτικά Ωδεία. Γιατί, στις δύσκολες οικονομικά ημέρες μας, να μην έχουν ευκαιρία περισσότεροι πολίτες να διδαχθούν μουσική με πολύ χαμηλότερα δίδακτρα από ότι σε ιδιωτικά ωδεία ; Και εν πάσει περιπτώσει εσείς δε βλέπετε καμμία διαφορά μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών ωδείων ; Ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που είχαν κέρδη σε ποια τσέπη θα πήγαιναν τα κέρδη ;

 

Πιστεύουμε ότι εν μεσω της κρίσης που περνά η ελληνική κοινωνία, χρειαζόμαστε ακριβώς το αντίθετο από ένα περίκλειστο σχολείο, απομονωμένο από τη τοπική κοινωνία, ένα σχολείο αμέτοχο στα πολιτιστικά και κοινωνικά δρώμενα της περιοχής, κατ΄ουσία συντηρητικό, που απαξιώνει την ίδια τη ουσίας της Παιδείας. 

 

Ρόλος της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, κατά την άποψη μας, είναι η συνδρομή, στα πλαίσια των δυνατοτήτων της, στην επίλυση των προβλημάτων των Σχολείων και η συνένωση τους σε κοινούς στόχους, προοπτικές και διεκδικήσεις, που προκύπτουν όμως μέσα από ενασχόληση και διάλογο και όχι από κακόπιστες ή επιπόλαιες θεωρήσεις και ηγεμονικές υποδείξεις, Τέτοιες ενέργειες θεωρούμε ότι είναι όχι μόνο αντιδημοκρατικές αλλα τελικά απαξιώνουν την Πανελλήνια Ένωση.

 

Τέλος, παρακαλούμε να κοινοποιήσετε την επιστολή μας αυτή στα μέλη σας. 

  

Συν/να: Επιστολή «Θουκυδίδειου» Πολιτιστικού Οργανισμού 

                    Επιστολή Μουσικού Σχολείου Αλίμου

 

    

Για το Δ.Σ.

 

  

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 Μιχάλης Κοκκόλης                             Τερέζα Πολυμέρου

 

                                

 

 

          Παραθέτουμε στη συνέχεια την επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων, σε                                   απάντηση της οποίας συντάχθηκε η παραπάνω:

 

 

Πανελλήνια Ένωση Γονέων                                         ΚΑΛΑΜΑΤΑ 2/7/2011

Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων                  

Τ.Θ. 3804 - 10210 ΑΘΗΝΑ                   

www.mοusika.gr 

  

ΠΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΙΜΟΥ                                                      

ΚΟΙΝ:   ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ

 

     Στην τακτική συνεδρίαση του ΔΣ πού πραγματοποιήθηκε στην Καλαμάτα, συζητήθηκε η μίσθωση αιθουσών του Μουσικού σχολείου στον Δήμο Αλίμου για τις ανάγκες του Δημοτικού Ωδείου. Μετά από συζήτηση, αποφασίστηκε ομόφωνα ότι, ενέργειες τέτοιες από πλευράς του Δήμου, εντάσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ιδιωτικοποίησης της Παιδείας και θα έπρεπε ο Σύλλογος τουλάχιστον , να είναι πολύ προσεκτικός και να μην δίνει την σύμφωνη γνώμη του.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1 Εάν ιδιώτης προσέφερε μεγαλύτερο μίσθωμα θα το παραχωρούσατε;

2 Ποία η διαφορά ιδιώτη από τον Δήμο αφού και το Δημοτικό ωδείο έχει  

     Δίδακτρα

   Χωρίς να θέλουμε να παρέμβουμε στα εσωτερικά του Συλλόγου, παρακαλούμε να ανακαλέσετε την σύμφωνη γνώμη σας και να κοινοποιήσετε στον Δήμο την απόφαση της Πανελλήνιας Ενωσης. Η απόφαση μας έχει να κάνει με τον επηρεασμό πού μπορεί να έχει αυτή η κίνηση στον Αλιμο γενικότερα και να ακολουθήσει ντόμινο παρεμβάσεων στην Δημόσια εκπαίδευση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι μόνο.

   Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων να αποφεύγουν να συνηγορούν σε παρόμοιες ενέργειες .    

Με τιμή για το Δ.Σ

 

Ο Πρόεδρος                                                         Η αν.Γραμματέας

 

                       Π. Κουφαλάκος                            Γεωργία Μυλωνά

    

   Μπορείτε να διαβάσετε την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας για την παραχώρηση των αιθουσών στην Ενότητα 

                            "Εκπαιδευτικά θέματα"

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜ