All for Joomla All for Webmasters
  • IMG
  • IMG 4274-
  • IMG 3958-
  • IMG 4197-
  • IMG
  • IMG 4225-
  • IMG 4190-
  • IMG
  • IMG 4315-
  • IMG 3998-
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με τους Δημάρχους της χώρας

Δελτίο Τύπου

Καλημέρα και από εμένα, καλωσορίσατε. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που έχουμε εδώ αιρετούς της αυτοδιοίκησης από κάθε άκρητης χώρας, απ’ τα νησιά μας, απ’ τη βόρεια Ελλάδα, απ’ την Πελοπόννησο, απ’ την Κρήτη, από παντού. Θέλω να μιλήσω για τα σχολεία, γιατί αυτά άπτονται της ευθύνης μου. Και θέλω να σας μιλήσω από καρδιάς, για το πώς εμείς στο Υπουργείο Παιδείας οραματιζόμαστε, σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε και θεωρούμε ότι πρέπει μαζί να συνεργαστούμε για να ολοκληρώσουμε το νέο σχολείο, τα δημοτικά μας, τα νηπιαγωγεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια.

Αλλά θα ήθελα να συνεχίσω τη συζήτηση για τις συνενώσεις, για να πάμε μετά στα καλλιτεχνικά σχολεία, στα μουσικά σχολεία και το τι σχεδιάζουμε για αυτά.  

Θεσμούς που αφορούν τα μουσικά σχολεία. Γιατί από τη μία ακούσατε από τα ποιοτικά ολοήμερα σχολεία ότι εντάσσουμε τη μουσική και τον πολιτισμό δυναμικά σε κάθε σχολείο, θα μπορούσε κανείς να μας πει, μα, αφού το πρόγραμμα λέει ότι αυτό θα προεκταθεί στα γυμνάσια και με τα νέα προγράμματα σπουδών που θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβρη πιλοτικά σε 130 σχολεία δημοτικά, νηπιαγωγεία, γυμνάσια, θα έχουμε πολύ και καλή εκπαίδευση και στον πολιτισμό μέσα στα γυμνάσια και δραστηριότητες για τους μαθητές, ερευνητικά projects των μαθητών.

Πάμε να αλλάξουμε όλη τη φιλοσοφία του σχολείου, να είναι ένα ζωντανό σχολείο που ο μαθητής θα έχει να συμμετέχει, να δράττει. Αν θέλουμε αυτό, χρειαζόμαστε μουσικά σχολεία; Ναι λέμε εμείς και έχουμε ξεκινήσει ένα διάλογο για να δούμε το νέο ρόλο των μουσικών σχολείων, πως αυτά μπορούν να συνδεθούν με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα μουσικά τμήματα που έχουμε στην Ελλάδα, πως αυτά μπορούν να συνδεθούν με τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου και πως ναι,  μπορούν να αποτελέσουν και πιλότο και ένα θεσμό, ο οποίος θα καθοδηγεί, θα συμβουλεύει, θα βοηθάει και τα άλλα σχολεία που δεν είναι μουσικά στην κάθε περιοχή.

Ξεκινάει η συζήτηση για τον εξελισσόμενο ρόλο των μουσικών σχολείων και τη διασύνδεσή τους, γιατί όπως ακούσατε και πριν και απ’ την Άννα Διαμαντοπούλου και απ’ τη Φώφη Γεννηματά, υπάρχει μια προσπάθεια να δούμε τις εκπαιδευτικές διαδρομές και την εκπαιδευτική πορεία σε σύνδεση με τις ανάγκες κάθε περιοχής, αλλά κυρίως με τις ανάγκες των παιδιών μας σε κάθε γωνιά της χώρας, έτσι ώστε να έχουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις ικανότητες που τους κάνουν ενεργούς πολίτες, ουσιαστικούς πολίτες και που τους δίνουν τα εφόδια για τη ζωή τους.

Έχουν θιγεί ήδη από εσάς πάρα πολλά ζητήματα, όπως τα ζητήματα των μεταφορών για τα οποία ο αγαπητός συνάδελφος κ. Ντόλιος τον οποίο θέλω δημόσια να ευχαριστήσω, είναι αρμόδιος. Ξέρετε, το Υπουργείο Παιδείας έχει τη δύσκολη θέση να μην έχει αρμοδιότητες τυπικές στα ζητήματα μεταφοράς μεν και σχολικών επιτροπών και λειτουργίας, αλλά ως ενδιαφερόμενο Υπουργείο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων πρέπει να είναι σε άμεση και συνεχή συνεργασία και επαφή μαζί σας, γι’ αυτό και υπάρχουν και όλα τα άλλα θέματα που θα ακολουθήσουν στην ημερίδα αυτή, αλλά και σε πολύ στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών. 

Η Υπουργός αναφέρθηκε και στη μελέτη για τις μεταφορές. Έχουμε προχωρήσει πολύ τη συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και είμαστε σε θέση να πούμε με ικανοποίηση, ότι η Υπουργική Απόφαση για τις σχολικές επιτροπές που έχει το Υπουργείο Εσωτερικών, είναι μια απόφαση που προήλθε από πολύ στενή συνεργασία και έχει την εκπαιδευτική λογική. Εκτιμούμε σε μεγάλο βαθμό ότι θα σας λύσει τα χέρια για τον τρόπο με τον οποίο θα πορευτείτε από εδώ και πέρα στο νέο θεσμικό πλαίσιο.

Εκτιμώ ότι αυτή η μεγάλη αλλαγή στην Αυτοδιοίκηση είναι μια μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία, που δίνει όμως και σε εσάς εξαιρετικές δυσκολίες τις οποίες καλούμεθα σε συνεργασία να υπερβούμε. Αντίστοιχη μεγάλη πρόκληση έχουμε και εμείς, να πάμε στα σχολεία, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ του 21ου αιώνα στα οποία ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπως ήδη διαφαίνεται, τόσο σε αυτά όπως και στη Διά Βίου Μάθηση, πρέπει να είναι ενεργός. Νομίζω ότι σε αυτές τις δύο μεγάλες προκλήσεις και αλλαγές μπορούμε να πορευτούμε μαζί.